УКРАВТОДОР

Служба автомобільних доріг у Миколаївській області

» Прес-центр » новини » Заява про екологічні наслідки капітального ремонту а/д загального користування державного значення Р-75 Контрольно-пропускний пункт «Тимкове» - Балта –Первомайськ – Доманівка - Олександрівка на ділянці км 103+100 – км 123+100

Заява про екологічні наслідки капітального ремонту а/д загального користування державного значення Р-75 Контрольно-пропускний пункт «Тимкове» - Балта –Первомайськ – Доманівка - Олександрівка на ділянці км 103+100 – км 123+100

Мета планованої діяльності та шляхи її здійснення

Діяльність передбачає капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги протяжністю 20,0 км і приведення її параметрів до IІІ категорії.

Технічні і технологічні дані ділянки автомобільної дороги після капітального ремонту: категорія дороги – ІІІ, тип дорожнього одягу – капітальний, покриття – ЩМА, кількість смуг руху – 2 шт, ширина смуги руху – 3,5 м, ширина проїзної частини – 7,0 м, ширина узбіччя – 2,5 м (в тому числі ширина укріпленої смуги узбіччя – 0,5 м), розрахункова швидкість руху – 90 км/год (поза межами населеного пункту) та 60 км/год (в межах населеного пункту), розрахункове навантаження на вісь статичне – 115 кН. Проектні параметри автомобільної дороги приймаються відповідно до ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги».

В складі проектних робіт передбачається:

  • капітальний ремонт шляхопроводу через залізницю на ПК 197+08,0 (км 122+831): проектне навантаження на споруду – Н-30 та НК-80, довжина мосту – 37,44 м, поздовжня схема – 11,36+14,06+11,36 м, статична схема – трипрогінна розрізна балкова, габарит проїзду Г – 3,5х2+1,25х2 м, тротуари – 1,25 м, висота підмостового габариту – 5,99 м;
  • ремонт існуючих водеперепускних труб;
  • заміна мостів на ПК25+07,0, ПК61+842, ПК92+17,1, ПК135+62,0 на водоперепускні труби;
  • забезпечення поверхневого водовідводу з дороги поздовжнім ухилом, влаштуванням бортового каменю, лотків по укосам насипу, скидів та гасників у підошві насипу та кюветі.
  • влаштування автобусних зупинок на ПК19+04,63 (ліворуч), ПК20+08,23 (праворуч), ПК79+89,18 (ліворуч), ПК81+32,71 (праворуч), ПК87+26,24 (ліворуч), ПК87+85,24 (праворуч), ПК92+96,55 (ліворуч), ПК94+69,17 (праворуч), ПК153+03,61 (ліворуч) (зупинки облаштовуються посадковими майданчиками, автопавільйонами, заїзними кишенями, перехідно-швидкісними смугами, для пар автобусних зупинок передбачено тротуари, захист пішоходів огородженням, острівці безпеки із влаштуванням через них наземних пішохідних переходів);
  • влаштування 49 існуючих примикань відповідно до нормативних вимог;
  • каналізування лівих поворотів на основній дорозі до категорійних примиканнь, та технологічних з’їздів, вулиць, влаштування перехідно-швидкісних смуг;
  • встановлення зовнішнього стаціонарного електроосвітлення на ділянках доріг на пішохідних переходах та на автобусних зупинках (у разі можливості використання існуючих розподільчих мереж);
  • облаштування дороги.

Будівництво буде здійснюватися будівельними організаціями згідно з робочим проектом та відповідно до вимог законодавчо-правових актів і нормативних документів України.

Фактори впливу на стан навколишнього природного середовища

Автомобільна дорога Р-75 Контрольно-пропускний пункт «Тимкове»-Балта-Первомайськ-Доманівка-Олександрівка не відноситься до переліку видів діяльності та об’єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку згідно з Додатком Е ДБН А.2.2-1-2003. Об’єкт проектування не підлягає оцінці впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті.

До джерел потенційного впливу планованої діяльності на навколишнє середовище віднесено: автомобільну дорогу як інженерну споруду, транспортний рух та технологічні процеси будівництва і утримання дороги.

При експлуатації дороги перевищення гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі на межі житлової забудови за настання несприятливих метеорологічних умов не передбачається.

Еквівалентний рівень звуку експлуатації ділянки дороги для існуючої інтенсивності та перспективної на межі житлової забудови не перевищує нормативний допустимий. Максимальний рівень звуку, що визначений фіксованою шумовою характеристикою для вулиць і доріг у табл. 3 ДСТУ-Н Б В.1.1-33:2013, досягає нормативних значень на відстані близько 30 м.

Проектом передбачається рубка 11412 дерев та рівновелика компенсаційна висадка.

При капітальному ремонті дороги негативні впливи будуть зазнавати повітряне середовище, водне середовище, ґрунти, рослинний і тваринний світ. При експлуатації – повітряне середовище та ґрунти (впливи на біологічні та екологічні системи будуть мати опосередкований характер). Рівні очікуваних впливів і впровадження передбачених проектом комплексних заходів щодо забезпечення нормативного стану навколишнього середовища та його безпеки виключає можливість виникнення надзвичайних екологічних ситуацій.

Заходи здійснення діяльності відповідно до екологічних стандартів та нормативів

Проект включає комплексні (ресурсозберігаючі, відновлювальні, компенсаційні, охоронні та захисні) заходи щодо забезпечення нормативного стану навколишнього середовища та його безпеки, у тому числі:

  • локалізація та наступне вивезення відходів до місць їх переробки, тимчасового зберігання та поховання тощо (при будівництві);
  • відновлення та влаштування споруд водовідводу автомобільної дороги;
  • відновлення порушених території при виконанні проектних робіт;
  • компенсаційна посадка зелених насаджень;
  • влаштування зовнішнього освітлення;
  • влаштування наземних пішохідних переходів, тротуарів та огородження, автобусних зупинок, облаштування придорожньої території.

Комплексні природоохоронні заходи впроваджуються генпідрядною організацією при проведенні будівельних робіт. Контроль за виконанням цих заходів покладено на замовника робіт (Службу автомобільних доріг у Миколаївській області).

Перелік залишкових впливів

  • шумове забруднення від транспортних засобів;
  • забруднення атмосферного повітря викидами відпрацьованих газів двигунів внутрішнього згорання транспортних засобів;
  • забруднення ґрунту придорожньої території;
  • опосередковані впливи на біологічні та екологічні системи.

Вжиті заходи щодо інформування громадськості, шляхи здійснення

Інформування громадськості про плановану діяльність проводиться через Службу автомобільних доріг у Миколаївській області.

Зобов’язання замовника

Замовником проекту є Служба автомобільних доріг у Миколаївській області. Замовник приймає на себе всі зобов’язання щодо здійснення проектних рішень.